Bežkársky okruh 3 km

Na Pezinskej Babe sa strojovo udržiavajú bežkárske okruhy. Najdlhším z nich je 5km okruh ale najviac využívaný je 3km okruh. Tento okruh je menej náročný na snehové podmienky a rovnako je aj menej fyzicky náročný. Rovnako ako 5km, aj 3km okruh je strojovo upravovaný pre klasický štýl ako aj pre voľný štýl so šírkou 4m a celkovým prevýšením 80m.

Opis okruhu

Hneď po štarte nasleduje tiahle stúpanie k hornej stanici vlekov v dĺžke 411m kde nastúpame 29 výškových metrov. Nasleduje kratší zjazd nasledovaný relatívne ostrou zákrutou vľavo a najstrmším stúpaním na najvyšší bod Korenný vrch. Tam už máme cca 1km za sebou a po veľmi jemne zvlnenom teréne sa rátime k vleku. Po ostrej zákrute vpravo pri vleku nasleduje mierne klesanie do hustníkového lesa a postupným stáčaním dopava vyústime na cestu spájajúcu modrú turistickú značku s červenou. V súčasnosti je odtiaľto vyrúbaný les a pekný výhľad na Pezinok. Nasleduje klesanie a takmer sa dotkneme s protismernou časťou trasy. To sme na cca 2. kilometri.

Nasleduje ďaľšie klesnutie za ktorým je rovinka končiaca zákrutou vpravo a následne nasleduje rýchly zjazdík na najnižší bod okruhu. Tuná sa aj pripája 5km okruh. Odtiaľko nasleduje stúpanie až takmer k cieľu ktoré je prerušené krátkym poklesnutím a následne rovnako veľkým nastúpaním a už sa ocitáme v priestore štartu a cieľa.

Záznam okruhu

Štatitické údaje okruhu

  • celková vzdialenosť : 2.97km
  • celková vzdialenosť uzavretého okruhu: 2.85km
  • totálne vystúpaných metrov: 80m
  • šírka upravovaného okruhu 4m
  • najvysší bod trasy: 599m – Korenný vrch
  • najnižší bod trasy:528m
  • nadmorská výška štartu a cieľa: 567m
  • najdlhšie súvislé stúpanie: 460m vystúpané 31m priemerné stupanie 6.7%
  • najtažšie stúpanie: 13.5% v úseku na Korenný Vrch
  • počet stúpaní typu A: 3 (dlhé tiahle)
  • počet stúpaní typu B: 1 (krátke)
  • počet stúpaní typu C: 1 (strmé nad 9%)

Taktiež tu začína diaľková trasa Baba – Bratislava, ktorá však nie je strojovo upravovaná.

Zdroj: www.sportreport.sk

Príspevok na úpravu tratí je dobrovoľný ale o to viac vítaný.